a001f79fc963940b9b743dab3820cb45
top of page
Zoeken
Foto van schrijverSuus

Mannen vs. Vrouwen: Winkelgedrag

Eindelijk een dagje samen. Dagen heb je je erop verheugd, maar na een paar winkels begint de irritatie. Jij ziet 100 + 1 leuke dingen, maar het enige wat je hoort is: "Zoiets heb je toch al?"



Mannen kijken anders naar kleding dan vrouwen.

Wist je dat 1 op de 12 mannen kleuren blind is ten opzichte van 1 op de 250 vrouwen. Vrouwen zien dus veel meer kleuren en details dan mannen. Vrouwen hebben ook een breder blikveld dan de mannen. Maar dat is geen nieuws, want we weten dat de mannen nooit iets zien liggen en het dus ook niet opruimen. 😏


Advertenties voor mannen en vrouwen verschillend.

Bij advertenties voor mannen wordt vaak gebruik gemaakt van relationele kleuren. Duidelijke kleuren met veel contrast, denk maar eens aan b.v. een Heineken reclame. Voor de vrouw worden vaker emotionele kleuren gebruikt. Naast kleuren zijn ook vorm erg bepalend voor een man of een vrouw. Krachtige vormen voor de man en ronde lijnen voor de vrouw.


Vrouwen hebben ander koopgedrag dan mannen.

Vrouwen winkelen emotioneel en impulsief. Ze zien vaak alle details in een kledingstuk, zien veel stijl verschillen en hebben hier een duidelijke mening over. Ook zien ze veel meer kleur nuances dan een man. Daarnaast letten ze minder op draagcomfort, als het maar mooi is en goed combineerbaar met hun kledingkast. Mannen kopen doelgerichter en hebben vaker een "winkel-in-winkel-uit" mentaliteit. Dus snel een artikel kopen en snel weer de winkel uit.


Hij kan er niets aan doen.

Dus weet voortaan als jullie samen gaan winkelen dat bovenstaande genetisch bepaald is. Jij ziet in die zwarte rok, de andere lengte, de hogere split, de andere stof, de mooie glans, de aparte plooien en de extra naden die erin verwerkt zijn. Hij ziet alleen een zwarte rok.....


Wat is het toch heerlijk om een vrouw te zijn 😁

Heb je ook ineens zo'n zin om een zwarte rok te scoren?









24 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page